Förmåner

För bilen, Bredband, TV-kanaler, Tilläggsförsäkring, Tvättstugor

För bilen

Föreningen har tillgång till nio garageplatser och sex parkeringsplatser, kötiden varierar. När ingen står i kö och det finns lediga platser kan man tillfälligt hyra två platser.

Kontakta styrelsen för mer information. Månadskostnaden är sedan april 2023:

• Garage – 525 kr/ månad
  • Parkering – 375 kr/ månad

Det går även att parkera på delar av både Timmermansgatan och Repslagargatan. De sidor av gatorna som gränsar mot kvarteret är avgiftsbelagd boende- och besöksparkering. Parkeringsautomat står vid Stiernhjelmsparken, i bortre änden av Timmermansgatan.

Kontrollera alltid med aktuell skyltning vad som gäller!

Bredband

Samtliga lägenheten har åtminstone ett bredbandsuttag installerat. Det finns bredvid första telejacket i lägenheten. I vissa lägenheter finns det fler uttag, vilket beror på att innehavaren vid installationstillfället bekostade dessa själv. Föreningen har ett avtal med Telia som bredbandsleverantör. Det går även att få bredbandsuppkoppling via Tele2 (f.d. Com Hem) uttag.

TV-kanaler

Tele2:s digitala basutbud ingår i din månadsavgift; svt1, svt2, TV3, TV4, Kanal5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal9, TV11, TV12, ATGLive, Kunskapskanalen, svt24 och svtBARN.

Tilläggsförsäkring

I föreningens försäkring hos Folksam ingår en tilläggsförsäkring för bostadsrätt till samtliga medlemmar. Detta innebär att man inte behöver teckna en egen tilläggsförsäkring för bostadsrätt på sin hemförsäkring. Den ersätter dock inte hemförsäkringen, så varje medlem måste teckna sin egen hemförsäkring. Kontakta styrelsen om du behöver göra en anmälan.

Tips - När man ringer Folksam säger man växel eller telefonist så slipper man taligenkänningsterrorn.

Tvättstugor

Tvättstugan finns på första våningen i 3D, mitt emot hissen och får användas kl. 7 - 21. Tvättiden bokas med cylinderlås i tvättstugan. Städa efter dig när du har tvättat färdigt. Städinstruktioner finns i tvättstugan. Bokad tid som ej utnyttjas inom 1,5 timmar får användas av annan medlem.

Grovtvättstugan med två tvättmaskiner, 10 kg & 11 kg, torktumlare och torkrum finns i ett lågt rött hus mitt emot kvarterslokalen. Bokas med samma bokningscylinder som i vår tvättstuga.

Tips för tvättmaskin och torktumlare

Överdosering av tvättmedel orsakar stopp i tvättmaskinerna. Vi har medelhårt vatten och på de flesta tvättmedelspaket rekommenderas 0.5 - 1 dl, beroende på mängd och hur smutsig tvätten är.

Torktumlaren - använd stoppknappen istället för att rycka upp dörren. Tack :)

Tillbaka till överst på sidan